2012.11.07.
11:40

Írta: coolromani1991

Romani Design Ösztöndíjprogram- Kasza Mónika és családja

 

Gyerekkoromban az anyai nagymamám közelében éltünk, így nagyon sok időt töltöttem vele. Nagyon sokat jelent nekem, ő az én második anyukám. Sajnos az apai nagymamám születésem előtt 14 évvel meghalt, így nem  adatott meg, hogy ismerjem. Apai ágról magyar vagyok és anyai ágról beáscigány. Nagyszüleim még őrzik a hagyományokat, beszélik a beás nyelvet.

2012-11-04 14.05.51.jpg

 Anyai nagymamámmal, aki az én második anyukám!

 

A teknővájás egy régi, nagy beáscigány mesterség, amit a nagypapám az édesapjától tanult, aki az övétől és így visszamenőleg sok generáción átapáról-fiúra szállt a tudás. Rengeteg  faterméket: teknőt, kanalat, széket és sok mást is készít. A nagymamámnak is nagyon tetszenek a Romani Design ruhái, kiegészítői és örül, hogy az egykori régi motívumokat, ma ilyen divatos formában viszontlátja rajtam. Ebben az örömében magam is osztozom.

 

Nagypapám kézzel készített termékei

2012-11-04 14.10.15.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: magyar nagymama beás romani design teknővájás

A bejegyzés trackback címe:

https://coolromani.blog.hu/api/trackback/id/tr674895110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása