2012.11.27.
11:41

Írta: coolromani1991

Európai Roma Közösségek: Csehország-A romani nyelv változatossága

Bárhol járunk a világban, mindig találkozunk tradíció követő romákkal, akik anyanyelvükként beszélik a Romani nyelvet. Prágában jártam három héttel ezelőtt, ahol roma aktivistaként egy média konferencián vettem részt, és ahol nagy örömömre szolgált hogy sok anyanyelvi szinten beszélő roma emberrel találkoztam és beszélgettem.

joc.jpgKatka Pechová-prágai roma aktivista

Megszólalás után mosoly derült arcunkra, hogy értjük egymást, egy nyelvet beszélünk és hogy gyökereink valaha egy tőből eredtek. Sok kifejezés, szó, mondat teljesen máshogy hangzott el, mint az itthoni magyar-cigány nyelvi fordulatok, de ez mit sem számít.

joc3.jpgElőadás a romák média megjelenéséről

Romákként számunkra az összetartás egyik legfontosabb hídja a nyelv maga, az a csatorna, amin keresztül éreztethetjük egymással hogy egyek vagyunk. Hazatérésem után elgondolkodtam mennyire büszkeség számomra is, hogy olyan családban nevelkedhettem fel, ahol anyanyelvemként beszélem a cigány nyelvet.

Szólj hozzá!

Címkék: magyar csehország nyelv romani design roma közösségek

A bejegyzés trackback címe:

https://coolromani.blog.hu/api/trackback/id/tr384927809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása